Przeskocz do treści

PG Polska

Najciekawsze oferty w Internecie

Ostatnie wpisy

  • Słodycze reklamowe o smaku owocowym
  • Lizaki reklamowe – jak powstały?
  • Nietypowy pendrive z nadrukiem
  • Jak można pozycjonować strony internetowe?
  • Breloczki reklamowe do nowych produktów

Najnowsze komentarze

    Archiwa

    • styczeń 2020
    • maj 2019
    • listopad 2018
    • październik 2017
    • maj 2017
    • lipiec 2016
    • marzec 2016
    • luty 2016
    • grudzień 2015
    • listopad 2015
    • lipiec 2015

    Kategorie

    • Drukarki fiskalne
    • Gadżety reklamowe
    • Internet
    • Kasy fiskalne
    • Odzież
    • Okazje
    • Reklama

    Lizaki reklamowe – jak powstały?

    Lizaki reklamowe
    Lizaki reklamowe

    Lizaki to od wielu lat jeden z najpopularniejszych reklamowych upominków. Sięgają po niego zarówno małe, jak i duże firmy, bez względu na zakres działania czy branżę, w której się specjalizują. Takie produkty dostępne są w wielu różnych wersjach. Do wyboru mamy lizaki okrągłe, owalne, kwadratowe, prostokątne, z gumą do żucia w środku, patyczkiem w formie gwizdka, o smaku mlecznym lub owocowym – truskawkowym, wiśniowym, pomarańczowym czy cytrynowym. Wręczać można je na branżowych wydarzeniach lub dołączać do składanych przez klientów zamówień. Większość z nas nie zastanawia się jednak, jaką historię mają lizaki. Oto garść ciekawych faktów na ten temat.Najpopularniejsze lizaki reklamowe to te produkowane przez markę Chupa Chups. Ich historia sięga 1950 roku. Wtedy to Eric Bernat, cukiernik, postanowił wraz ze swoją żoną założyć fabrykę cukierków „Bernat Products.” 4 lata później został on udziałowcem w Granja Asturias – przedsiębiorstwie specjalizującym się w tworzeniu wyrobów z jabłek. Pewnego dnia, obserwując dzieci jedzące karmelki, wpadł on na pomysł stworzenia cukierków na patyku. Zauważył on wtedy, że dzieci mają skłonność do wyciągania rękami słodkości z ust, co może być nieco niewygodne. Patyczek miał skutecznie rozwiązać ten problem.

    Zanim jednak powstały pierwsze lizaki reklamowe, Bernat musiał przedstawić swój pomysł wspólnikom. Niestety, nie spotkał się on z ich udziałem, na skutek czego został on jedynym udziałowcem firmy. Zlecone przez niego badania odnośnie nawyków żywieniowych związanych z konsumpcją słodyczy wykazało, że 67 procent konsumentów ma poniżej 16 lat, a jednym z najczęstszych problemów rodziców jest fakt, że po ich zjedzeniu dzieci mają lepkie ręce.

    Pierwsze lizaki reklamowe Bernat wyprodukował w 1958 roku. Początkowo sprzedawane były one pod nazwą „Gol.” Ich nazwa wzięła się stąd, że okrągłe cukierki przypominały mu piłkę, a usta bramkę. Pierwsze patyczki lizaków produkowane były z drewna. Niestety, nazwa ta nie spotkała się z uznaniem i postanowiono zmienić ją na „Chupa Chups”, która to obowiązuje do dzisiaj.

    Opublikowano 13 maja 201913 stycznia 2021Autor pgpolskaKategorie Gadżety reklamoweTagi lizaki dla agencji reklamowych, lizaki reklamowe, lizaki z logo

    Nawigacja wpisu

    Poprzednie Poprzedni wpis: Nietypowy pendrive z nadrukiem
    Dalej Następny wpis: Słodycze reklamowe o smaku owocowym